.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مجمع نمایندگان، ظرفیتی فراموش‌شده
محسن گرجی
 مجمع نمایندگان، ظرفیتی فراموش‌شده

شمال نیوز : در روزهای گذشته اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند، دیداری که البته هم بسیار ارزشمند است و هم بسیار دیر صورت گرفت به این معنا که اعضای فعلی مجمع، طی حدود چهارسالی که از خرداد 99 به‌عنوان نماینده مردم راهی «خانه ملت» شدند می‌توانستند از این دست دیدارها با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی داشته باشند و تلاش کنند بخشی از مشکلات مربوط به استان را با درایت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تدبیر کنند.

 

 

البته اعضای مجامع نمایندگان همه استان‌ها می‌توانند با برگزاری چنین دیدارهایی، مشکلات استان و موکلان را در سطح کلان پیگیری کنند اما دیدار اعضای مجمع نمایندگان مازندران با رییس مجمع تشخیص مصلحت، به‌ دو دلیل خاص است نخست این‌که آیت‌الله صادق آملی لاریجانی  فرزند مازندران و اهل لاریجان آمل است  و دوم این‌که وی نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان است.

 

در این جلسه رییس و هریک از اعضای مجمع نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم با تشریح بخشی از مشکلات و تنگناهای توسعه استان، خواستار حمایت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حمایت از برنامه‌های کلان توسعه در این خطه شدند.

 

در این جلسه همچنین لایحه برنامه هفتم توسعه، هم‌سان‌سازی حقوق بازنشستگان، مشکلات عمده مازندران مانند مسائل پسماند، محصولات زراعی و باغی و طرح‌های توسعه اقتصادی، عمرانی و فرهنگی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. 

 

 

با عنایت به این‌که عمر مجلس فعلی خرداد 1403 به اتمام می‌رسد و با توجه به این نکته که قطعاً چند تن از اعضای فعلی مجمع، در انتخابات 11 اسفند نمی‌توانند نظر اکثریت مردم را به خود جلب کنند و از مسیر باز می‌مانند لازم است هم به نمایندگان فعلی و هم به افرادی که در دور جدید مجمع نمایندگان استان به‌عنوان عضو معرفی می‌شود دو نکته را یادآور شوم :

 

نخست این‌که مجمع نمایندگان استان مازندران به اضافه گیلان و گلستان، 32 عضو دارد و از این منظر، ظرفیتی عظیم، ارزشمند اما فراموش‌شده برای اسان های شمالی است که عمده مسائل ، مشکلات و مطالبات یکسانی دارند می باشد . 

 

نه اعضای مجمع نمایندگان مازندران و نه اعضای مجامع نمایندگان دو استان دیگر خطه شمال، تا امروز به جایگاه مجمع به‌عنوان یک ظرفیت برای تعامل با مجلس و دولت برای رصد و حل برخی مشکلات محلی نگاه نکردند و بدتر از آن نگاهِ صرفِ انتخاباتی به مجمع داشتند.

 

طی این چهار سال، مهم‌ترین خبری که از مجمع در خبرگزاری‌ها دیده و خوانده شد این بود که یکی از نمایندگان درباره زمانی چندماهه به‌عنوان رییس دوره‌ای مجمع انتخاب شد.

 

البته دیداری که مجمع نمایندگان درسال گذشته با شخص رییس‌جمهوری داشتند نیز اقدامی ارزشمند بود اما گویا مورد پیگیری جدی واقع نشد یا به اطلاع افکار عمومی نرسید که کدام بخش از مطالبات مطروحه در این نشست، با راه‌حل رییس دولت محقق شد.

 

 

نکته دوم این‌که با توجه به شباهت بسیاری از چالش‌ها و مشکلات و همچنین راهکارهای ملی در سه استان مازندران، گیلان و گلستان، مجامع نمایندگان این سه استان در تعامل با دیگر نمایندگان و اعضای هیأت دولت برای پیگیری برخی مسائل سه استان می‌توانند مفید و موثر باشد، موضوعی که تاکنون مورد توجه اعضا قرار نگرفت.

 

 

نَفَس دوره جاری مجلس به شماره افتاده است بنابراین توصیه ما به نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی این است که به این ظرفیت، نگاه عالمانه و کارشناسانه داشته باشند تا بتوانند این سرمایه مهم را در خدمت به مردم به کار گیرند.          

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.